Vedení třídy a pravidla ve vztahu učitel - žák/ ZDARMA
101119
14.11.2023 | 9:00 - 15:30 hodin |
16.11.2023 | 9:00 - 15:30 hodin |
07.11.2023
Poslední volné místo
Na Okrouhlíku 1371/30, Hradec Králové
Mgr. Zdenka Moravcová Ženatová a Mgr. Martina Kekulová
MSMT-34765/2022-3-184
Popis Kurzu
Dvoudenní seminář pro třídní učitele 1. a 2. stupně ZŠ, metodiky prevence a výchovné poradce se zaměřuje v prvním dni na roli třídního učitele v kontextu spolutvůrce klimatu třídního kolektivu. V druhém dni pak na význam nastavování třídních pravidel a rituálů pro efektivní pedagogickou práci. 1. den (8 hodin) Seminář se zaměřuje na rolí třídního učitele v kontextu spolutvůrce klimatu třídního kolektivu. Zabývá se problematikou školní třídy jako sociální skupiny, která má své potřeby, vývoj, hierarchii a dynamiku. Poukazuje na rizikové momenty, jež mohou způsobovat a rozvíjet patologii ve vztazích, orientuje se na jejich poznávání, prevenci a typy při řešení rizik. Zabývá se změnami ve třídě a jejich úskalími (např. nový žák v třídním kolektivu, cizinec či žák se speciální vzdělávací potřebou, spojení tříd, změna třídního učitele, přechod na druhý stupeň atp.). Nedílnou součástí tohoto semináře je metodika práce v komunitním kruhu. Zařazení interaktivních technik pro podporu příznivého sociálního klimatu, dle potřeb účastníků s možností vlastního prožitku. Sdílení dobré praxe, ale i obtíží v práci se třídou z pozice třídního učitele či metodika prevence. Seminář je doprovázen kazuistikami souvisejícími s praktickými zkušenostmi lektorky. 2. den (8 hodin) Význam nastavování třídních pravidel a rituálů. Pravidla třídní a osobní - příklady, rozdíly, výhody, úskalí. Přebírání pravidel učitele žáky. Rituály jako prostředek k vymezení hranic ve vztahu učitel a žák, učitel a třída. Rozdíly v práci s pravidly, rituály a hranicemi na 1. a 2. stupni ZŠ. Ukázky aktivit k vyvození, nastavení a upevňování pravidel a rituálů se třídou - škálování, teploměr třídy, práce se symboly, pozice ve třídě, třídní uspořádání, zasedací pořádek. Rozvoj dovedností učitele připravit a vést třídnickou hodinu, využít všechny její části, umět vyhodnotit její přínos.
Poznámka
Realizace projektu byla podpořena MŠMT v rámci Výzvy pro podávání žádostí na aktivity v oblasti primární prevence rizikového chování a podpory duševního zdraví ve školách a školských zařízeních pro rok 2023.
Mohlo by Vás také zajímat
Pedagogika, psychologie, speciální pedagogika, zdravý životní styl
24.10.2023
01.11.2023
08.11.2023
22.11.2023
29.11.2023
06.12.2023
18.12.2023
05.01.2024
12.01.2024
23.01.2024
23.11.2023
30.11.2023
14.12.2023
11.01.2024
25.01.2024